Edukacja dzieci doskonałą inwestycją w przyszłość
Czas czytania:4 min

Edukacja dzieci doskonałą inwestycją w przyszłość

0 0

Społeczna odpowiedzialność biznesu ma wiele wymiarów i odsłon, z których najlepiej procentującą w przyszłości jest edukacja. Przedsiębiorstwa mają w tym obszarze duże pole manewru, a lista wyzwań w dziedzinie edukacji stale rośnie. Obecnie tematem najczęściej włączanym w strategie działań społecznie odpowiedzialnych są kwestie związane z ochroną środowiska*. Oprócz nich, w bezpłatnych programach edukacyjnych dla dzieci przewijają się zagadnienia związane ze zdrowym stylem życia, będące dobrym uzupełnieniem edukacji szkolnej i przedszkolnej

Wyzwania przyszłości

Dzisiejsi uczniowie wejdą w dorosłość w zupełnie innej rzeczywistości, niż ta, którą znamy. Oprócz sprawnego poruszania się w świecie technologii, będą musieli przygotować się na nowe wyzwania ekologiczne, ekonomiczne i społeczne. Według UNICEF, w najbliższej dekadzie aż 800 milionów uczniów wyjdzie ze szkół bez umiejętności pomocnych w prowadzeniu zdrowego i produktywnego życia**. Przyczyn tego stanu rzeczy jest wiele, a rozwiązanie jedno – edukacja wykraczająca poza szkolny program: przydatna, dostosowana do wieku, atrakcyjna, a przede wszystkim dopasowana do dynamicznie zmieniającego się świata, stylu życia oraz potrzeb przyszłości. Zdaniem metodyków współtworzących programy edukacyjne, dzieci wiedzę przyswajają najlepiej, gdy robią coś samodzielnie i dobrze się przy tym bawią.

** Dane za: https://www.unicef.org/education/skills-development [dostęp 9.12.2020 r.]. 

Praktycznie o sprawach ważnych

W trend angażującej nauki przez praktykę, poruszającej tematy ważne z perspektywy teraźniejszości i przyszłości, doskonale wpisuje się program „Kubusiowi Przyjaciele Natury”. Realizowany jest we współpracy z nauczycielami z przedszkoli i klas I-III już od 13 lat przez markę Kubuś, należącą do Grupy Maspex. W ramach programu dzieci uczą się troski o rośliny i zwierzęta, segregacji śmieci, oszczędzania prądu, wody i energii. Dodatkowo dowiadują się, jak dbać o aktywność fizyczną oraz właściwe odżywianie. Natomiast dzięki scenariuszowi przygotowanemu we współpracy z partnerem programu, fundacją Czepczyński Family Foundation, mogą poznać podstawy ekonologii.

Tylko w tegorocznej edycji „Kubusiowych Przyjaciół Natury”(rok szkolny 2020/2021) bierze udział 1,1 mln dzieci z co 2. przedszkola i z co 3. szkoły podstawowej (kl. I-III) w Polsce. Kolejne 200 tys. dzieci dołączyło w trwającym roku szkolnym do „Akademii Bezpiecznego Puchatka” – programu dla pierwszoklasistów, realizowanego również przez Grupę Maspex pod patronatem honorowym Komendanta Głównego Policji. To projekt uczący zasad bezpieczeństwa w szkole, w domu, na ulicy oraz w Internecie. Nieprzypadkowo kierowany jest do dzieci rozpoczynających edukację szkolną, a więc zupełnie nowy etap życia. Inicjatywa wspierana jest przez uznane instytucje działające w zakresie bezpieczeństwa – Biuro Prewencji i Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Akademia Bezpiecznego Puchatka_CSR.jpg

Budowanie właściwych nawyków kluczem do rozwoju

Nauka zasad wartościowego odżywiania to proces wymagający czasu i odpowiedniego zaplecza. Dlatego doskonałym wsparciem dla szkół w tym zakresie są inicjatywy organizowane przez firmy i marki kulinarne. Dobry przykład takiej akcji dla uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej stanowi Akademia Uwielbiam. To kolejna inicjatywa Maspeksu i marki Lubella, inspirująca nastolatków do prostego oraz smacznego gotowania, i takie właśnie umiejętności rozwijająca. Akademia Uwielbiam zachęca przy tym do nauki komponowania zbilansowanych posiłków oraz świadomego odżywiania i niemarnowania jedzenia. Podczas gotowania młodzież nabywa wiedzę i umiejętności przydatne na co dzień, a także czerpie radość z przygotowywania i spożywania posiłków.  We wszystkich edycjach Akademii Uwielbiam wzięło udział już ponad pół miliona nastolatków.  

Akademia Uwielbiam_CSR.jpg

Zachęcanie do sportu, wyłanianie talentów i spełnianie marzeń

Sport kształtuje nie tylko naszą sylwetkę i samopoczucie, ale też rozwija szereg kompetencji społecznych, takich jak umiejętności pracy w zespole i osiągania celów czy przestrzegania zasad fair play. Cele te realizuje z powodzeniem Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, organizowany przez Polski Związek Piłki Nożnej, przy zaangażowaniu  już od 14 lat jednej z marek Maspeksu, czyli Tymbarku – w roli głównego sponsora tych rozgrywek. To największy w Europie turniej piłkarski dla dzieci ze szkół podstawowych (dotychczas uczestniczyło w nim już ponad 2 mln dzieci), który co roku cieszy się dużą popularnością i doskonale popularyzuje piłkę nożną również wśród dziewczynek, które stanowią 1/3 uczestników.

Z turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” wyrosło już ponad 60 reprezentantów Polski różnych kategorii wiekowych, w tym wielu obecnych piłkarzy z kadry prowadzonej przez selekcjonera Jerzego Brzeczka: m.in. Arkadiusz Milik, Piotr Zieliński, Krzysztof Piątek, Tomasz Kędziora czy Jakub Moder. Ich przykłady potwierdzają, że tego typu turniej stwarza realną szansę odkrycia talentu, a sport to nie tylko zdrowy sposób spędzania wolnego czasu, ale również droga do spełnienia marzeń. Finaliści Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” mogą bowiem zagrać w meczu finałowym na PGE Stadionie Narodowy, a w nagrodę obejrzeć na żywo grę biało-czerwonych, a nawet spotkać się osobiście ze wszystkimi piłkarzami reprezentacji.

Programy edukacyjne, tworzone i współtworzone przez firmy, są przez nauczycieli cenione za treści merytoryczne przygotowane z ekspertami, a przez dzieci lubiane za angażujący charakter i atrakcyjną formę. Ich dodatkowe walory to możliwość bezpłatnego udziału, gotowe materiały do przeprowadzenia zajęć, a także aktualne zagadnienia, istotne dla funkcjonowania we współczesnym świecie. We wszystkich programach społecznych, w które zaangażowany jest Maspex, przez kilkanaście lat wzięło już udział ponad 11 milionów dzieci. Opisane wyżej 4 inicjatywy dobrze obrazują efekty, jakie może przynosić długofalowe podejście do działań społecznych.  

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Jak podnieść libido?
Next post TREND ALERT – BUTY Z CHARAKTEREM, CZYLI MODA NA SZNUROWANE BOTKI