Szeroki wybór kaszek dla dzieci – jak wybrać tę najlepszą?

W dzisiejszych czasach na rynku wybór kaszek dla dzieci jest ogromny. Różnią się od siebie składem oraz zaleceniami wiekowymi. Kaszki i kleiki to najczęściej wybierane posiłki w jadłospisie dzieci. Podaje się je jako śniadanie, kolację lub pełnowartościową przekąskę. Do najpopularniejszych zalicza się: kaszki mleczne, bezmleczne (nie zawierają laktozy i białka mleka krowiego), zbożowe oraz bezglutenowe. Jeśli dziecko cierpi na nietolerancję pokarmową, to bez problemu można wybrać odpowiednią kaszkę dla dzieci.

Jakie kaszki dla dzieci podawać swoim pociechom?

Rozszerzanie diety u niemowlaka zwykle zaleca się rozpocząć po 6. miesiącu życia, w tym okresie mleko matki już nie wystarcza do nasycenia brzuszków najmłodszych. Rosną bowiem potrzeby żywieniowe i zapotrzebowanie na kolejne witaminy i minerały, a kaszki dla dzieci będą idealnym posiłkiem do wzbogacenia jadłospisu najmłodszych. Kształtują one nawyki żywieniowe, stopniowo dzieci przyzwyczajają się do nowej konsystencji oraz nieznanych dotąd smaków. W swoim składzie zawierają najważniejsze składniki np. cynk, wapń, błonnik, żelazo, kultury bakterii probiotycznych. Natomiast ich proporcje dobierane są przez dietetyków dziecięcych, którzy dbają o to, aby w kompozycji zawarte były ważne witaminy i składniki mineralne. Kaszki dla dzieci najczęściej wytwarzane są z takich zbóż, jak ryż, pszenica, kukurydza lub kasza gryczana.

Na co zwracać uwagę przy wyborze kaszek dla dzieci?

Ważnym kryterium, którym należy się kierować przy wyborze kaszki dla dzieci jest ilość zawartego w nich cukru. Dla zdrowia dzieci wiele firm, w tym http://humana-baby.pl/ wprowadza do swojej oferty kaszki bez dodatku cukru. Błędne jest założenie, że niesłodzone kaszki nie będą smakować najmłodszym. Trzeba wiedzieć, że jeśli od samego początku zaczniemy podawać dzieciom posiłki, które nie są dosładzane to bez problemu zaakceptują one te dania, które nam mogą wydawać się bez smaku. Karmienie dzieci niesłodzonymi kaszkami, pozwoli na kształtowanie u nich zdrowych nawyków żywieniowych. Natomiast, jeśli chcemy wzbogacić smak posiłku, można dodać do niego ugotowaną porcję warzyw lub owoców. Wówczas posiłek będzie bardziej wartościowy, ale również dziecko pozna nowe i nadal zdrowe smaki. Wiele możliwości przyrządzania kaszek dla dzieci zapewnia im zróżnicowaną dietę. Dla rodziców jest natomiast gwarancją tego, że najmłodsi nie będą znudzeni jednakowymi, bezbarwnymi posiłkami. Podczas wybierania kaszek dla dzieci, warto zdecydować się na te, które nie zawierają sztucznych barwników i konserwantów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *