Guess – kreatorzy jeansowej rewolucji

Marka Guess kojarzona jest najbardziej ze współczesną kobietą, gdyż projekty tego domu mody łączą w sobie elegancki i klasyczny styl, z tym nowoczesnym, odpowiadającym teraźniejszemu designowi. Przez to spodnie, spódnice, sukienki, torebki, czy bluzki Guess łączą w sobie stylistykę okazjonalną z tą casualową

Czterech braci w Ameryce

W stylu tej marki rozkochanych jest wiele współczesnych kobiet i mężczyzn. Amerykańskie przedsiębiorstwo zostało założone w 1981 roku i od tego czasu jest jednym z ważniejszych światowych domów mody. Znaczenie ma tutaj dostępność marki, która nie mieni się jako wygórowanie ekskluzywna, ale osiągalna dla wielu.

Przedsiębiorstwo modowe założyło czterech braci pochodzenia Armeńskiego, ale wychowanych we Francji – Georges’a, Armanda, Paula i Maurice’a Marciano. Pod koniec lat 70-tych przyjechali do Kalifornii, w której założyli markę, pod którą tworzą sukienki, spodnie, czy buty Guess. We Francji obeznali się z paryskim szykiem oraz klasycznym pojmowaniem mody. W Ameryce natomiast zetknęli się z lekkością, wigorem, swobodniejszym podejściem do stylu. Te doświadczenia modowe przyczyniły się do różnorodnej fuzji tworzenia projektów kreatywnych, niebanalnych, ale przy tym zachowanych w klasycznej formie.

Stylistyka domu mody Guess

Dom mody założony przez czterech braci zasłynął z podkreślających sylwetkę jeansów. Te ponadczasowe spodnie idealnie wpasowały się w kalifornijski look lat 80-tych i 90-tych, który przeniknął na cały świat. Projektanci mieli swój znaczący udział w popularyzacji jeansowych spodni, które modelowały figurę. Najpopularniejszym modelem są spodnie Marilyn z potrójnym suwakiem, które stały się prawdziwym hitem. Można więc śmiało powiedzieć, że to im należy zawdzięczać kult jeansowych spodni, który trwa do dnia dzisiejszego.

Projekty marki takie jak spodnie, buty, akcesoria, czy bluzki Guess mają odzwierciedlać pogoń za stylem życia. Mają łączyć sferę pracy i relaksu, dzięki czemu powstają projekty uniwersalne, które mogą być zarówno uniformem, jak i strojem na codzienne wyjścia.

Marka Guess jest pewnym synonimem pokolenia lat 80-tych i 90-tych. Zasłynęła nietuzinkowymi projektami, które mogły powstać dzięki kreatywności i znajomości mody europejskiej i amerykańskiej. Czterej bracia wpasowali się w trendy i poszukiwany wtedy wyraz lekkiego i seksownego stylu.

Guess to także sukces marketingowy, który jest dziełem przykuwających uwagę kampanii reklamowych. Twarzą ich była chociażby Claudia Schiffer, Eva Herzigova, czy Laetitia Casta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *