Zdrowy styl życia z SustainableCities.net

Ze zdrowiem jest tak, że najczęściej zaczynamy je doceniać dopiero wtedy, kiedy pojawiają się jakieś z nim problemy. Wtedy uświadamiamy sobie dopiero, jak cenne ono jest oraz jakie znaczenie ma dla całego naszego życia. A tymczasem okazuje się, że wystarczy kilka drobnych działań, które poprawią naszą ogólną higienę zdrowia, by już mówić o wydatnych rezultatach. Nawet najbardziej zdrowy wysiłek lub dieta, prowadzone “od święta”, nie przyniosą takich efektów jak rozbudowany system drobnych zmian, które będziemy wdrażać każdego dnia ku sumarycznej poprawie naszego stanu zdrowia. Dlatego też przyjrzymy się temu w kontekście właściwej wagi oraz odpowiedniej higieny zdrowia. Będziemy dokładnie badać teraz wpływ wielu czynników, a wnioskowanie przeprowadzimy w niniejszym artykule. Zapraszamy do niego serdecznie.

Kilka ogólnych porad na temat zdrowia

Wielu z nas zdrowie docenia dopiero wtedy, kiedy je straci. Dlatego też stwierdzenie “dbam o zdrowie”, kiedy nie odżywiamy się właściwie i nie oddajemy aktywności fizycznej na odpowiednim poziomie, jest stwierdzeniem pustym i nie znaczącym nic. Warto więc wyrobić sobie swoisty alfabet zdrowia, któremu podporządkujemy całe swoje działanie.

Jak takie “abc zdrowie” powinno działać? Zastanówmy się nad tym teraz. Zacznijmy od właściwej pracy układu krążenia. Otóż nasz organizm nie jest przyzwyczajony do stagnacji. Wymaga on ruchu, co jest uwarunkowane ewolucyjnie. Nie da się zadbać o zdrowie zatem, jeśli całe nasze życie opiera się tylko o siedzący tryb. Koniecznie trzeba nadać mu trochę ruchu.

Nie od razu uda nam się wprowadzić nie wiadomo jakie zmiany i często będą one dość uciążliwe. Dlatego warto zacząć od drobnych przyzwyczajeń, które nie będą wpływać wydatnie na nasze codzienne funkcjonowanie. Zauważysz, że Twoje zdrowie znacznie się poprawi, jeśli poświęcisz 10 minut z rana na krótkie ćwiczenia rozciągające. To Cię nie tylko pobudzi, ale również sprawi, że układ krążenia będzie pracować lepiej przez cały dzień.

Warto również podejść do tematu na zasadzie wdrożenia wysiłku fizycznego w ciągu tygodnia o większej intensywności. I tutaj znowu – wielu kojarzy, że można biegać, ale dla większości jest to zbyt obciążające czasowo i wysiłkowo działanie. I to jest fakt, jednakże trzeba też uświadomić sobie istnienie drogi na skróty. Wystarczy, że zaczniesz spacerować. Bierzesz licznik kroków (nawet dostępny na telefon – nie trzeba od razu kupować opaski sportowej) i wykonujesz odpowiednią liczbę kroków. Jeśli podczas pomiarów wykazało Ci, że masz od 10 tysięcy kroków w ciągu dnia wykonanych w górę, to możesz o sobie powiedzieć “tak, dbam o zdrowie w jakiś sposób”. Jeśli ta liczba jest mniejsza, to zastanów się jak ją wykonać, bez przesadnej zmiany codziennych przyzwyczajeń. Może będziesz spacerować czytając książkę? Albo rozmawiając przez telefon? W tym czasie i tak nic nie zrobisz, a takie drobne działania mogą znacznie poprawić Twoje samopoczucie. Warto rozważyć piesze dojścia do pracy lub przynajmniej wydłużać sobie trasę, samochód parkując dalej. Być może na początku Cię to zirytuje, ale będziesz się czuć dużo lepiej.

I zrezygnuj z używek. Każda z nich może wydatnie wpłynąć na Twoje zdrowie i dosłownie utrudnić Ci funkcjonowanie tylko dlatego, że pojawią się skutki uboczne ich nadużywania. Zdecydowanie nie warto dla chwilowej przyjemności rujnować sobie całego zdrowia.

Oczywiście warto szerzej się z tematem zapoznać. Wiele dodatkowych rad i wskazówek prezentujemy na stronie https://sustainablecities.net/, na którą serdecznie zapraszamy.

Odchudzanie i stosowanie suplementów

Najczęściej, analizujemy swoje zdrowie, jeśli interesuje nas odchudzanie. Uważamy bowiem, że jest to najważniejsze działanie w naszym życiu. Często nie utożsamiamy tego jednak ze zdrowiem, a z odpowiednim wyglądem. Faktem jest bowiem to, że osoby otyłe są uważane za mniej atrakcyjne od osób, które cieszą się dobrą sylwetką. Nie powinien to być co prawda nasz jedyny motywator, ale lepsze to, niż nic.

Skuteczne odchudzanie zaczyna się od określenia celu, jaki chcemy osiągnąć. Owszem – często może się wydawać, że po prostu powinniśmy zrzucić tyle, a tyle i się nie przejmować. Praktyka pokazuje jednak coś zupełnie innego – odchudzanie to proces osiągania mniejszych efektów, w drodze do konkretnego stanu. I przede wszystkim liczy się nasze zdrowie, a nie sylwetka.

Tyle z teorii, pora przejść do praktyki. Często uważamy, że najważniejsze są odpowiednie tabletki na odchudzanie, bo to one zapewnią nam najszybsze rezultaty i pozwolą cieszyć się tym, by odchudzanie było jak najmniej uciążliwe. Warto jednak sobie uświadomić fakt, że tabletki na odchudzanie mają charakter wspomagający. Potrzebujemy zainteresować się bliżej odpowiednią dietą wspomagającą, połączyć ją następnie z właściwymi ćwiczeniami i wprowadzić odpowiednią suplementację. Owszem – wiele suplementów jest tak silnych, że potrafią dosłownie zlikwidować tłuszcz bez dodatkowej ingerencji czy wysiłku – wszystko ma się odbyć dzięki spalaniu go na poziomie komórkowym. Pamiętaj jednak o tym, co mówiliśmy w pierwszym akapicie – zdrowie jest najważniejsze, a nie właściwa waga. Ta ma znaczenie w kontekście właśnie samego zdrowia.

Skuteczna dieta bez wyrzeczeń i ryzyka

Mamy omówiony ruch oraz suplementację. Pora by się zastanowić nad tym, jak powinna wyglądać odpowiednia dieta.

Dieta odchudzająca to jeden z trzech, podstawowych czynników redukujących nadmiarowe kilogramy (obok ćwiczeń i suplementacji). Jednakże nie każda dieta jest rozsądna i odpowiednio skuteczna. Powinna być dobrana w taki sposób, by maksymalizować osiągane rezultaty.

Popularna stała się w ostatnich czasach dieta ketogeniczna. Jej kluczową cechą jest to, że pozwala zredukować tłuszcz bez dodatkowego wysiłku – po prostu w systemie codziennego funkcjonowania. Jest to możliwe dzięki temu, że dieta ketogeniczna prowadzi do zwiększenia spalania w wyniku codziennego funkcjonowania. Możemy więc pozbyć się nadmiarowych kilogramów tylko dzięki temu, że chodzimy do pracy i oddajemy się codziennym czynnościom. Ponadto jest ona dość zdrowa dla naszego mózgu. Gdzie zatem tkwi problem?

Dieta ta polega na wprowadzeniu się właśnie w fazę ketozy, czyli stan, w którym spala się tłuszcz zamiast węglowodanów. Wymaga to od nas pewnej dyscypliny, ponieważ sama dieta przebiega w sposób dość ścisły i wymaga od nas rezygnacji na przykład z pieczywa, ziemniaków czy makaronów. Może to brzmieć przerażająco, prawda?

Na szczęście można nieco złagodzić jej przebieg oraz wymagania. Nie da się tego dokonać w stu procentach, jednakże wsparcie jest na tyle duże, że potencjalne, negatywne efekty wdrożenia diety – niemal nieodczuwalne. Jaki to sposób?

Wystarczy wybrać specyfik, który wesprze nas w tej diecie. Odpowiedni suplement może zdecydowanie zmniejszyć konieczny do zachowania poziom samodyscypliny do bardzo niewielkiej wartości. Jak dobrać taki suplement? Zapraszamy oczywiście do naszego opracowania na stronie, gdzie udostępniamy wiele informacji na temat różnych opcji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *