Co jeść, by dobrze spać?

Przeciętnie przesypiamy około 1/3 naszego życia. Sen pozwala na regenerację organizmu, która jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia. Niestety, nie każdy budzi się wypoczęty i wyspany. Jak można poprawić jakość swojego snu? Poznaj sprawdzone sposoby!

Waga snu

Kluczowym czynnikiem wywołującym sen jest zmęczenie. To naturalny stan organizmu spowodowany brakiem rezerw energetycznych i przepracowaniem. Gdy śpimy, odpoczywają nasze mięśnie, organizm wycisza się, a ciało regeneruje. Sen jest ważny również w kontekście prawidłowego funkcjonowania mózgu. Podczas snu zachodzi proces konsolidacji pamięci. Wiedza, wydarzenia i informacje z całego dnia przechodzą z pamięci krótkotrwałej do pamięci długotrwałej. Można powiedzieć, że nasz mózg wtedy dokonuje zapisu informacji na stałe. W czasie snu nasze ciało pracuje nad przygotowaniem nas do kolejnego dnia, również poprzez regulowanie procesów hormonalnych i usuwanie toksyn, których pozbędziemy się rano.

Jak poprawić jakość snu?

Warto poznać kluczowe zasady dobrego, regenerującego snu. Przede wszystkim powinniśmy zadbać o odpowiednią jego długość – lekarze zalecają 7-8 godzin na dobę. Ważna jest również regularność, która odnosi się do sypiania w równych odstępach czasowych. Zawsze powinniśmy chodzić spać o tej samej porze, np. regularnie o 22-giej. Jest to ważne, ponieważ nasz organizm lubi powtarzalność, która buduje poczucie stabilizacji i harmonii, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania w cyklu dobowym.

Dobrze jest mieć odosobniony pokój, który jest naszą sypialnią. Dedykowane pomieszczenie powinno być pozbawione wszelkich rozpraszaczy, takich jak telewizor czy komputer. Takie dystraktory skutecznie potrafią przeszkodzić zarówno podczas zasypiania, jak i w czasie snu. Przed położeniem się spać należy unikać nadmiernie angażujących czynności, np. głośnego słuchania muzyki czy męczących ćwiczeń.

Co jeść, by dobrze spać?

Na kolację powinniśmy spożywać rzeczy lekkie – pozbawione nadmiernej ilości tłuszczu i ograniczone w białka. Jedzenie tłustych i wysokobiałkowych dań powoduje, że układ trawienia musi mocno zaangażować się w przyswojenie naszej kolacji. W konsekwencji, zamiast skupić się na śnie, nasze ciało pracuje na wysokich obrotach, by uporać się z ciężkostrawnym posiłkiem, a nam towarzyszy nieprzyjemne uczucie wywołane jedzeniem zalegającym w żołądku.

Jeśli zasypianie sprawia Ci wyjątkowe trudności, to warto spróbować ziół, które działają odprężająco,  kojąco i wyciszająco na organizm. Jednym z nich jest waleriana, czyli kozłek lekarski, który od lat wykorzystywany jest w medycynie ludowej, jak i konwencjonalnej. To cenny składnik cukierków walerianowych od Reutter, które pomagają zrelaksować się i odprężyć organizm w naturalny sposób.

waleriana

We wspierającym zasypianie wysokogatunkowym cukierku walerianowym firmy Reutter, oprócz ekstraktu z waleriany, znajdziesz również olejek z lawendy i koncentrat soku z buraka czerwonego. Olejek z lawendy wspomaga proces zasypiania, działając kojąco na organizm, a sok z buraka dopełnia smak całej kompozycji.

Pora się wyspać

Dobry sen to podstawa udanego życia. Wysypianie się jest kluczowe dla zachowania pełni zdrowia psychicznego i fizycznego. Jeśli masz problemy w osiągnięciem satysfakcjonującego snu, przemyśl swoje nawyki z nim związane i wypróbuj cukierki walerianowe od Reutter, które wesprą Cię w uzyskaniu satysfakcjonującego snu.

Warto wspomnieć też inne znakomitości od Reuttera, np.: Cukierki Szałwiowe, Cukierki Czarny Bez, Cukierki Aloesowe, Cukierki Głogowe i inne – wszystkie z naturalnymi wyciągami roślin, czyli z prawdziwymi ekstraktami. Zamiast w syntetycznych tabletkach możesz mieć pod ręką ekstrakty ziół zawarte w dobroczynnych cukierkach ziołowych znanej niemieckiej firmy. Reutter to pionier wielu cukierków ziołowych. To znana i lubiana marka, posiadająca wiele wyróżnień za swoją jakość. Czytajmy etykiety i starajmy się kupować to co dobre i sprawdzone, nie oszukujmy swojego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *