Mata do ćwiczeń – trening w domu i rozciąganie

Obecnie coraz większy procent ludzi na całym świecie prowadzi siedzący tryb życia. Niestety, liczba z każdym rokiem rośnie, co jest częstym powodem powstawania różnych patologii organizmu, wad postawy i przede wszystkim skrzywień kręgosłupa. Jeśli dane osoby spędzają kilka godzin dziennie przy biurku lub komputerze, znajdują się oni w grupie ryzyka. Warto więc zastanowić się, jak złagodzić postępowanie negatywnych zmian i kto powinien szczególnie uważać na swoje zdrowie

Przedstawimy dziś kilka ćwiczeń, które każdy może wykonywać w domu. Jedyny niezbędnym akcesorium, które będzie potrzebne do wykonania treningu, będzie mata do ćwiczeń o odpowiedniej grubości.

Ćwiczenia rozciągające przykurczone mięśnie

Gdy siedzimy przy biurku, zazwyczaj przyjmujemy pozycję zgarbioną. Automatycznie dochodzi do rozciągnięcia mięśni pleców i przykurczu klatki piersiowej oraz brzucha. Pierwszym ćwiczeniem będzie więc położenie się na plecach, rozłożenie rąk i ugięcie ich w łokciu, jakbyście chcieli pokazać innym swoje bicepsy. Spróbujcie teraz dotknąć zewnętrzną częścią dłoni podłogi, wykorzystując przy tym rotację obręczy barkowej. Przy odpowiednim ustawieniu ciała, może być to problematyczne. Mata do ćwiczeń w tym wypadku będzie izolować Was przed zimną i twardą podłogą.

Aktywacja partii nadmiernie rozciąganych

Otóż podczas siedzenia przy biurku, nie cierpi jedynie górna część, ale również dolna. Gdy utrzymamy nogi ugięte w kolanach, napinamy stale dwugłowe uda, rozciągając automatycznie czworogłowe. Dodatkowo stale naciskamy na pośladek, który jest w pewnym sensie rozmasowywany. Warto więc wykonywać hip thrusty i przysiady. Pierwsze ćwiczenie polega na tym, że kładziecie się na plecach, uginacie nogi w kąt 90 stopni w kolanach i próbujecie napiąć pośladki, unosząc je do góry. Przy tym ruchu mata do ćwiczeń jest obowiązkowa, gdyż połowa masy Waszego ciała jest oparta na plecach.

Jak dopasować akcesoria do indywidualnych preferencji

Profesjonaliści prowadzący zajęcia z jogi lub rozciągania, zazwyczaj wykorzystują bardzo cienkie maty. Osoby z małym stażem mogą odczuwać jednak dyskomfort, dlatego warto zaczynać od dużo grubszych produktów. Mata do ćwiczeń powinna mieć zatem około 10, 15 mm, by zapewniała maksymalny poziom komfortu. Oczywiście wybierajcie jedynie sprawdzony asortyment, który zagwarantuje wysokiej klasy materiały i odpowiednią elastyczność. Dzięki temu Wasza mata będzie wytrzymała i zagwarantuje wielogodzinną przyjemność z treningów oraz maksymalny poziom satysfakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *