Ile kosztuje skuteczne odchudzanie do 10 kg w miesiąc?

Istnieje wiele mitów na temat odchudzania. Jednym z nich jest przekonanie, że zdrowe odżywianie oraz stosowanie diety odchudzającej musi wiązać się z dużymi wydatkami. Jak jest naprawdę? Czy stosowanie diety musi być drogie?

Moda na odchudzanie zaczyna nieco przesłaniać nam racjonalne myślenie. Często chcemy dążyć do idealnej sylwetki na skróty i bez wysiłków. Tak niestety się nie da! Odchudzanie musi wiązać się z wyrzeczeniami i wysiłkiem, ale wcale nie musi być drogie.

Czy zdrowo zawsze znaczy drogo?

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że producenci żywności wychodzą nam naprzeciw i oferują szereg z pozoru dietetycznych zamienników tradycyjnych produktów spożywczych. Mamy do dyspozycji produkty light, fit i slim, produkty bez glutenu, laktozy, cukru i tłuszczu, a nawet specjalnie przygotowane z myślą o osobach na diecie słodycze. Możemy skorzystać z diety pudełkowej, specjalnie ułożonego jadłospisu, który opracuje dla nas dietetyk online i szeregu innych, ułatwiających odchudzanie produktów i usług. Patrząc na ich ceny, można dostać lekkiego zawrotu głowy, ale mimo wszystko, czasami nabieramy się na marketingowe chwyty i obiecujące niemożliwe efekty odchudzania reklamy. Warto zapoznać się listą leków, które zawierają sibutramine, są to bardzo skuteczne lki na odchudzanie http://medicot.pl/tabletki-z-sibutramina/

Tak naprawdę, dieta oparta na modnych produktach wcale nie musi być zdrowa i skuteczna, ale na pewno będzie bardzo droga. Wiele z pozoru dietetycznych wynalazków zawiera więcej kalorii i dodatków do żywności niż ich tradycyjne odpowiedniki. Przykładowo płatki musli dla osób na diecie mogą zawierać nawet kilkanaście razy więcej kalorii niż domowa owsianka ze świeżymi owocami. Domowa owsianka jest też dużo tańsza, więc po co przepłacać?

Hitem są też egzotyczne superfoods, które możemy z powodzeniem zastąpić produktami naszej strefy klimatycznej. Naszym rodzimym super bohaterem jest, m.in. czosnek, siemię lniane, kasza jaglana, kasza gryczana, czystek, zioła i przyprawy, czerwony burak, owoc pigwy, jabłko, owoc aronii, orkisz, naturalny kefir oraz mięso królika.

Racjonalna dieta nie musi być droga!

Zdrowe odżywianie wcale nie jest opcją jedynie dla bogaczy. Ważne jest jednak to, aby nauczyć się czytać etykiety produktów i wybierać jedynie te, których skład jest jak najkrótszy. Bardzo często jednak kierujemy się nie składem, a pięknym opakowaniem. To spory błąd, który dodatkowo dużo kosztuje. W każdym sklepie znajdziemy zdrowe i tanie produkty, które warto uwzględnić w swoim codziennym jadłospisie, trzeba tylko poświęcić chwilę czasu na świadome zakupy.
Tak naprawdę najdroższym składnikiem zdrowej diety odchudzającej jest mięso, rybny i wędliny, ale tutaj akurat warto wydać więcej, aby ograniczyć spożycie szkodliwych fosforanów, azotanów i innej chemii.

Ile kosztuje życie na diecie?

Dieta oparta jedynie o modne produkty lub gotowe potrawy z cateringu może naprawdę sporo kosztować. Oczywiście wiele zależy tutaj od tego, gdzie mieszkamy i z jakich „dobrodziejstw” korzystamy. Często sporym obciążeniem budżetu są też suplementy diety, które mają pomóc nam w odchudzaniu, dlatego i tutaj warto zachować umiar. Leki i suplementy na odchudzanie to jedynie wsparcie dobrze skomponowanej diety, a nie jej zamiennik. Więcej ciekawych informacji na temat wspomagania odchudzania z pomocą leków możesz przeczytać http://medicot.pl/tabletki-na-odchudzanie-z-czech/

Jak sprawić, aby dieta była tania?

Przede wszystkim, należy pamiętać o:

  • samodzielnym przygotowywaniu posiłków,
  • planowaniu jadłospisu tak, aby nie marnować jedzenia,
  • spożywaniu sezonowych warzyw i owoców,
  • włączeniu do diety gruboziarnistych kasz, naturalnych płatków i roślin strączkowych, które są bardzo tanie i mogą stanowić bazę do przygotowania wielu różnorodnych potraw,
  • unikaniu dietetycznych wynalazków,
  • stosowaniu zasad zdrowego odżywiania zgodnie z nową piramidą żywienia.

Odżywiając się zdrowo i zgodnie z zaleceniami dietetyków można osiągnąć bardzo dobre efekty. Kluczem do skutecznego odchudzania jest przede wszystkim sukcesywne i powolne gubienie zbędnych kilogramów, a nie ekspresowa głodówka, która zwykle kończy się efektem jo-jo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *