3 metody wzmacniania odporności

Jesień w pełni i powoli w domach pojawiają się przeziębienia. W przypadku jednych z nas choroba kończy się katarem, a inni walczą z kaszlem i gorączką. Zanim jednak członkowie Twojej rodziny przyniosą do domu wirusy warto zabezpieczyć się i postawić na uodpornienie organizmu. Dziś trzy proste, domowe metody na wspieranie odporności

Wzmacniaj odporność za pomocą diety

Pierwszym i najważniejszym sposobem na odporność jest oczywiście dieta. Jesień nie sprzyja jedzeniu dużej ilości świeżych warzyw i owoców, ponieważ jest ich coraz mniej, a te, które możemy kupić w marketach i warzywniakach z dnia na dzień są coraz droższe. Nie oznacza to jednak, że należy z nich rezygnować. Okres jesienno-zimowy to doskonały czas na owoce egzotyczne, które właśnie teraz dojrzewają w swoich ojczystych krajach. Warto więc sięgać po mandarynki, banany czy cytryny. Ponadto w codziennej diecie powinny znaleźć się także kiszonki, które są bardzo popularne w naszym kraju. Warto postawić na kwaszoną kapustę i ogórki. Mają one w sobie ogromne ilości witaminy C oraz pozytywnie działające na odporność bakterie probiotyczne. Do codziennych posiłków dobrze jest dodać także nabiał z dodatkiem probiotyków np. jogurty czy kefiry. Probiotyki, które przedostają się do jelit dbają o wzmocnienie dobrej flory bakteryjnej, co ma niebagatelny wpływ na kształtowanie odporności.

Odpowiedni ubiór sprzyja wzmacnianiu odporności

Polska jesień łączy w sobie lato z zimą. Bywa, że rano mamy temperaturę bliską zeru, a popołudniu termometry wskazują 15 stopni i więcej. Aby zapobiec zmarznięciu a równocześnie nie przegrzać organizmu warto ubierać się na cebulkę. Jeśli założysz na siebie podkoszulkę, koszulę, sweter a na koniec kurtkę z pewnością będzie Ci ciepło, nawet jeśli pojawi się przymrozek. Gdy temperatura wzrośnie możesz zdjąć jedną warstwę odzieży i nie grozi Ci przegrzanie. To rozwiązanie sprawdza się zarówno w przypadku dorosłych jak i dzieci.

Ruch na świeżym powietrzu i odporność idą w parze

Nie ma to jak ruch na świeżym powietrzu niezależnie od pogody. W zależności do preferencji możesz uprawiać jogging, marsz z kijkami, wybrać się na siłownię pod chmurką albo na spacer z dziećmi. Każda forma aktywności fizycznej sprzyja odporności, dlatego zamiast oglądać kolejną powtórkę filmu lepiej wybierz się na krótki trening.

 

 

Jesień to czas, kiedy wielu z nas choruje. Nierzadko zdarza się, że przez zwyczajne przeziębienie trzeba pozostać w domu przez kilka dni. Warto jednak pamiętać, że proste zabiegi takie jak odpowiednia dieta, ubranie czy ruch na świeżym powietrzu mogą skutecznie wzmocnić odporność i zapobiec chorobie. Jeśli już dziś zaczniesz wprowadzać powyższe metody wzmacniania odporności masz spore szanse, że przeziębienie Cię nie dopadnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *