Nie daj się zimie – zwalcz dietetyczne pokusy

Wraz z nadejściem chłodnych dni częściej sięgamy po wysokokaloryczne, produkty za razem zdecydowanie mniej się ruszając. Nie bez powodu więc to właśnie zimą najczęściej przybieramy na wadze. Nasz organizm chce zabezpieczyć się przed coraz bardziej odczuwanym chłodem  a także utrzymać stałą temperaturę ciała. Nawet drobne modyfikacje codziennego menu mogą nie tylko uchronić nas przed dodatkowymi kilogramami, ale również zwiększyć odporność w tym trudnym dla naszego układu odpornościowego sezonie.

Dietetyczne pokosy – co zrobić, aby nie witać nowego roku w większej o rozmiar garderobie?

Najlepszym rozwiązaniem będzie konsultacja z dietetykiem. Warto poświęcić chwilę na wykonanie podstawowych badań krwi. Na podstawie analizy wyników oraz rozmowy dietetyk będzie mógł określić, czego potrzebuje konkretnie Twój organizm. Z kolei dzięki analizie składu ciała dowiesz się czy zawartość tkanki tłuszczowej w Twoim organizmie jest prawidłowa. Jej nadmiar to nie tylko kwestia estetyczna! Tkanka tłuszczowa uczestniczy w przemianach metabolicznych wydzielając wiele różnorodnych związków. Przypuszcza się że cytokiny zapalne wraz z hormonami tkanki tłuszczowej odgrywają rolę w rozwoju powikłań naczyniowych w przebiegu zespołu metabolicznego oraz cukrzycy typu 2.

Aby nie zaprzątać sobie głowy dylematem: które z długiej listy badan powinieneś wykonać oraz ile spotkań z dietetykiem będzie Ci potrzebnych rozważ skorzystanie z pakietów dietetycznych.
Zanim dotrzesz na spotkanie ze specjalistą zacznij już dziś wprowadzać zasady zimowej diety – wzmacniamy odporność!

Ochrona:

Probiotyki nie tylko wspomagają pracę naszego układu trawiennego. Mają ogólne silne działanie immunomodulujące. Wykazano, że mogą zmniejszać częstotliwość i łagodzić przebieg infekcji układu oddechowego. Działanie takie wykazywały szczególnie bakterie z rodziny Lactobacillus. Znajdziesz je w mlecznych produktach fermentowanych jak np. jogurty, maślanki, ale także w królujących w sezonie zimowym kiszonkach!
Zwiększanie odporności:

Witamina D do niedawna zalecana była wyłącznie w prewencji krzywicy i osteoporozy. Obecnie szacuje się, że do 75% populacji ma niedobór witaminy D, a wiemy że ok 3% ludzkiego genomu jest bezpośrednio lub pośrednio kontrolowane przez tę witaminę! Witamina D ma również właściwości immunomodulujące, jej odpowiedni poziom może zwiększyć Twoją odporność chociażby na zwykłe przeziębienie! Sprawdź więc poziom stężenia 25(OH)D w surowicy krwi i rozważ wraz z lekarzem suplementację w przypadku niedoboru.
Działanie przeciwzapalne.

Kwercetyna jest to roślinny związek chemiczny zaliczany do flavonoli (polifenole). Jest biologicznie czynnym składnikiem pokarmowym działającym immunomodulująco: antyoksydacyjnie
i przeciwzapalnie, a także antynowotworowo oraz kardioprotekcyjnie. Przeciętna dieta dostarcza od 5 do 40 mg kwercetyny dziennie, ale jeżeli jesz dużo warzyw i owoców ze skórką spożycie to może wzrosną do ok. 500mg. Najwięcej kwercetyny znajdziesz w kaparach: w jednej łyżce (12gramach) będzie jej tyle co w 100 gramowej cebuli!

One thought on “Nie daj się zimie – zwalcz dietetyczne pokusy

  1. To prawda że mniej się ruszamy bo się nie chce gdy na dworze słota albo zimno. Jednak zimowe spacery, narty, łyżwy itp są super i dają mega frajdę. Ja skutecznie zwalczyłam swoją nadwagę dzięki optymalnej zdrowej diecie, dawce ruchu oraz wsparciu suplementem diety Novoslim. Poszło łatwo i skutecznie. Polecam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *